Diseminare si rezultate

18 comentarii:

  1. Implementarea proiectului ,,Asigurarea egalității de șanse elevilor aflați în situație de risc pentru prevenirea abandonului școlar, prin dezvoltarea rețelei de profesioniști implicați în educatie”, are la bază o strategie competentă bazată pe valorificarea tradițiilor valoroase ale școlii românești, printr-o adaptare permanentă la valorile unei societăţi moderne si dinamice, aflată în armonie cu idealurile și traseele educaționale europene.
    Cursurile de formare propuse ofera cursanților oportunitatea formării unor noi competențe de predare-învățare, capabile să asigure șanse egale în educație tuturor elevilor dar și conștientizarea și asumarea diversității europene și interculturalității de către cadrele didactice.
    Participarea noastra la cele trei cursuri de formare va facilita intalnirea cu profesori de diferite specialitati si nationalitati europene pentru a dezbate diferentele de context si culturale, pentru a impartasi idei cu privire la strategii de invatare eficiente, pentru a pune bazele unei noi retele internationale de profesori ce vor colaborara in viitor (fie in cadrul unui nou program de formare, fie in cadrul Simpozionului International sau in cadrul unor parteneriate KA2 ori realizate pe platforma e Twinning).
    In urma transferului de bune practici, a insusirii unor competente, abilitati si informatii, analizei experientei celor trei tipuri de politici educationale, vom atinge un alt deziderat al institutiei noastre cu privire la asigurarea dimensiunii europene a educatiei si internationalizarea muncii noastre.
    Participantii la aceste cursuri de formare vor dobandi competente si abilitati profesionale si personale care vor imbunatati aria de aplicare si frecventa utilizarii metodelor de predare centrate pe elev. Prin aplicarea si transmiterea catre colegi a experientei dobandite vor crea premisele diminuarii masive a abandonului si a esecului scolar.

    RăspundețiȘtergere
  2. Şcoala Gimnazială Ion Simionescu Iaşi
    Str. Calea Galata, nr. 4
    Tel./ fax: 0232 227496
    E-mail: scoala34_iasi@yahoo.com
    Website: http://scis.ro

    FLUX I
    RAPORT

    Denumirea activității de formare: ,,Task based learning"/Învățarea bazată pe sarcini
    Furnizorul de formare: International Training Centre
    Locul de desfășurare: Praga- Cehia
    Perioada: 6. 02. - 10. 02. 2017
    Participanţi:
    Prof. dir. Nicoleta Prepeliță- coordonator proiect
    Prof. Dima Margareta Iulia
    Prof. Iordache Simona
    Prof. Hriscu Gina Lili
    Prof. pentru învățământ primar Forgaci Maria

    Obiectivele cursului au constat în:
     Generarea de materiale de studiu disponibile și idei care să susțină dezvoltarea școlii în domeniul învățarii prin sarcini de lucru și dintr-o perspectivă multidisciplinară;
     Aplicarea metodei centrate pe elev și încurajarea învățării prin activități spontane și prin sarcini de lucru autentice;
     Dezvoltarea unor aptitudini relevante, cognitive (creativitatea și gândirea critică) și a altor competențe cheie, scopul fiind creșterea calității educației;
     Motivarea, orientarea și evaluarea, promovarea interacțiunii, participarea activă în societate;
     Cunoașterea profundă a altor practici, politici și sisteme educaționale din diferite țări, cultivarea respectului reciproc, a conștiinței multiculturale, precum și stabilirea unor valori educaționale comune;
     Evaluarea și dezvoltarea unor competențe personale și profesionale, consolidarea încrederii în promovarea unor pedagogii inovative și active.
    Pe parcursul acestui curs, prin colaborare și analiză, am primit exemple de bună practică, am rezolvat sarcinile de lucru, am întocmit planuri de lecție, am împărtășit idei și am dobândit noi aptitudini.
    Activitățile realizate în cadrul cursului au avut în vedere rezolvarea unor sarcini de lucru bazate pe raționament, pe opinii, pe sarcini de lucru prin metode centrate mai mult pe elev.
    Cursul la care am participat a fost complex, cuprinzând următoarele module:
    Modulul 01 – Învățarea prin sarcini de lucru – Aspecte teoretice
    Modulul 02 – Motivarea elevilor, blocaje mentale
    Modulul 03 – Dezvoltarea aptitudinilor cognitive, taxonomia lui Bloom
    Modulul 04 – Sarcini de lucru autentice și conectate la realitate
    Modulul 05 – Sarcini multiculturale
    Modulul 06 – Realizarea/Adaptarea sarcinilor de lucru la clase
    Modulul 07 – Inteligențe multiple
    Modulul 08 – Mișcarea și muzica în clasă
    Modul 09 – Evaluarea
    Modulul 10 – Workshop
    Prin participarea la aceste cursuri am acumulat cunoștințe teoretice, deprinderi practice, ce au contribuit la dezvoltarea de competențe pentru a satisface nevoile categoriilor dezavantajate și abilități de a lucra cu elevii vulnerabili și cu cei cu nevoi speciale.
    Cunoștintele, competențele, abilitățile, metodele inovatoare de predare/învățare însușite în urma acestui program complex de formare profesională vor fi aplicate în practică în cadrul activităților didactice curente la clasă, dar și în cadrul activităților extracurriculare din cadrul proiectelor ce vor face parte din noua strategie profesionistă de intervenție pentru asigurarea accesului egal la educație și prevenirea abandonului școlar (principala valoare adaugată a proiectului).
    Menționez că, participarea cadrelor didactice la programe europene va contribui cu certitudine la creșterea dimensiunii europene a şcolii. Astfel, mai multe cadre didactice vor împărtăşi din experienţa de peste hotare informaţii despre utilizarea noilor tehnologii în activităţile cu elevii şi a metodelor moderne de predare, învățare, evaluare.


    *Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicaţie reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar ANPCDEFP şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dezvoltarea dimensiunii europene a educației în Școala Gimnazială ,,Ion Simionescu” prin Proiectul Erasmus+ KA1

    ,,Asigurarea egalității de șanse elevilor aflați în situație de risc pentru prevenirea abandonului școlar, prin dezvoltarea rețelei de profesioniști implicați în educație”
    Coordonator,
    Prof. Nicoleta Prepeliță
    Argument
    Problematica abandonului și eșecului școlar reprezinta o realitate complexă a școlii contemporane, dar și o provocare pentru toţi factorii implicaţi în educatie deoarece în ultimii ani abandonul a devenit o problemă la nivel european, întreaga Uniune confruntându-se cu părăsirea timpurie a şcolii.
    Pornind de la faptul că abandonul școlar poate afecta și grupurile vulnerabile din instituția noastră, am pus bazele unei strategii educaționale menite să prevină acest fenomen, deoarece politica noastră managerială pune pe primul plan prevenția și nu intervenția post-factum, deoarece are o eficiență sporită, costuri și pierderi mai mici. În acest context, profesorul trebuie să-și asume rolul de agent al schimbării, să-i ajute pe elevi să participle în mod creativ și critic la propria formare. Existența unor grupuri vulnerabile în școala noastră, ne-a făcut să inițiem proiectul ,,Asigurarea egalității de șanse elevilor aflati în situație de risc pentru prevenirea abandonului școlar, prin dezvoltarea rețelei de profesioniști implicaţi în educatie”.
    Proiectul are o perioadă de implementare de 19 luni, cu o valoare totală de 28775EUR, şi este finanţat din fonduri UE prin Programul Erasmus+, Mobilități de formare profesională.
    Scopul proiectului este de a răspunde nevoilor instituției noastre de a preveni eșecul și abandonul școlar în rândul elevilor, prin formarea unei echipe de profesioniști capabilă să elaboreze și să implementeze o strategie educațională centrată pe dezvoltarea competențelor cheie ale elevilor și promovarea învățării pe tot parcursul vieții, pe asigurarea egalității de șanse tuturor elevilor pentru eradicarea abandonului școlar.

    RăspundețiȘtergere
  4. Implementarea proiectului ,,Asigurarea egalității de șanse elevilor aflați în situație de risc pentru prevenirea abandonului școlar, prin dezvoltarea rețelei de profesioniști implicați în educație" are la bază o strategie competentă bazată pe valorificarea tradițiilor valoroase ale școlii românești, printr-o adaptare permanentă la valorile unei societăţi moderne și dinamice, aflată în armonie cu idealurile și traseele educaționale europene. Prin dezvoltarea dimensiunii europene a educației, urmărim să facilităm accesul la informaţii europene de interes pentru tineri, accesul larg, transnațional, la resursele educaționale europene iar prin accesarea programelor multinaționale de formare, să devenim noi înșine un grup-resursă capabil să furnizăm resurse educaționale și practici inovatoare partenerilor locali, regionali și naționali.
    Un obiectiv important care poate conduce la soluționarea optimă a problematicii abandonului școlar în instituția noastră îl reprezintă formarea unei rețele de profesioniști, capabilă să coordoneze un program de prevenție și intervenție pentru asigurarea egalității de șanse tuturor copiilor și pentru eradicarea abandonului în școala noastră.
    Deoarece abandonul școlar reprezintă o amenințare serioasă pentru grupurile vulnerabile din instituția noastră, politica noastră managerială vizează prevenirea abandonului școlar printr-un program complex si eficient de formare continuă a cadrelor didactice. Strategia școlii noaste, de prevenire a abandonului, propune accesarea unor oferte de perfecționare oferite de trei state europene: Cehia, Portugalia și Spania.
    Am ales Spania, pentru că se află într-o zonă diferită de dezvoltare și are rezultate foarte bune în privința eradicării abandonului, Portugalia, care deși este o țară occidentală are o rată a abandonului similară cu cea din Romania și Cehia, care deși are condiții similare României, se situează pe o poziție de frunte în privința diminuării ratei abandonului.
    Pentru dezvoltarea dimensiunii europene a educației, am facilitat accesul larg, transnațional, la resursele educaționale europene prin accesarea unor programe multinaționale de formare, oferite de agenții de formare profesională din Cehia, Portugalia și Spania.
    Cursul ,,Task Based Learning” furnizat de International Training Centre din Praga, Cehia, a oferit participanților oportunitatea de a-și însuși o serie de tehnici de învățare bazate pe sarcini, adaptate fiecărui elev. Participarea la curs a creat oportunitatea întâlnirii profesorilor de diferite specialități și naționalități pentru a discuta diferențele contextuale și culturale, pentru a împărtăși idei cu privire la învățarea bazată pe sarcini (TBL).
    Cunoștintele, competențele, abilitățile, metodele inovatoare de predare/învățare însușite în urma acestui program complex de formare profesională vor fi aplicate în practică în cadrul activităților didactice curente, dar și în cadrul activităților din cadrul proiectelor ce vor face parte din noua strategie profesionistă de intervenție pentru asigurarea accesului egal la educație și prevenirea abandonului școlar.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cursul de formare ,,Educatorii - promotori ai schimbării” oferit de organizația Future Baloons din Figueira da Foz, Portugalia, i-a sprijinit pe cursanți să-și însușească tehnici și strategii capabile să transforme actul didactic într-o acțiune atractivă, eficientă, capabilă să asigure succesul școlar și diminuarea abandonului școlar.
    Organizația Future Balloons din Figueira de Foz-Portugalia, o companie orientată spre a oferi cursuri de perfecționare cadrelor didactice, dar și consultanță. Cursul va sprijini pe cei cinci participanți să acumuleze cunoștințele și experiența practică necesare transformării lor în dezvoltatori ai unor contexte educaționale sustenabile, să fie capabili să inițieze propriile proiecte educative, utilizând instrumente inovatoare (prototipul, vizualizarea, WAAL s.a.) care să asigure sprijinirea copiilor vulnerabili, accesul egal la educație și prevenirea abandonului.
    Prin participarea la acest curs, participanții și-au dezvoltat aptitudinile de comunicare și de empatie, competențe de a asigura armonia grupului și de a transforma un grup într-o echipă folosind dinamici de formare a grupurilor non-formale.
    Împărtășirea celor mai bune practici și transferul de cunoștințe practice în legătură cu managementul clasei au contribuit la conștientizarea participanților asupra propriului stil pe care-l abordează în clasă și îmbunătățirea abilităților acestora de a da elevilor un feedback pozitiv.
    Cursul a contribuit la îmbunătățirea încrederii participanților în aptitudinile proprii de a coopera într-un mediu internațional, precum și a încrederii în privința strategiilor de comunicare la nivel instituțional.
    Module curs:
     Modul 01 – Recognition of self-power to generate Change/Recunoașterea puterii de sine pentru a genera schimbarea;
     Modul 02 – –Celebrating Mistakes/ Sărbătorirea greșelilor;
     Modul 03– Designing for Educational Innovation”/ "Proiectarea pentru inovație educațională" ;
     Modul 04 – „Sharing Nature”/ „Partajarea naturii”
     Modul 05 – Presentation of all the projects. Revisions and Validations/ Evaluation of the work. / Prezentarea proiectelor. Recapitulare și Validare/ Evaluare

    RăspundețiȘtergere
  6. Accesarea cursului ,,Buiding team spirit staff/Construirea spiritului de echipa a personalului didactic,” oferit de organizația Esmovia din Valencia, Spania, ne-am însușit diverse tehnici de motivare a elevilor pentru a fi capabili să obțină succesul și să evite eșecul și abandonul școlar.
    Experiența Esmovia în formarea adulților, a asigurat calitatea cursului oferit, formarea fiind benefică pentru cei cinci profesori beneficiari, care au obținut cunoștințe/competențe/abilități de predare motivante (pentru elevi cât și pentru ei înșiși) capabile să conducă la prevenirea abandonului. Ei au internalizat dimensiunea europeană în educație si au internationalizat propria experiență.
    Cursul de formare propus de Esmovia, a oferit cursanților oportunitatea formării unor noi competențe de predare-învățare, capabile să-i ajute să identifice procesul de team building și rolul fiecărui membru într-o echipă, să-și dezvolta o serie de abilități de comunicare efectivă într-o echipă, să-și însușească metode/instrumente efective de colaborare într-un grup, să deprindă tehnici/strategii de motivare a elevilor pentru a deveni interesați să-și finalizeze educația obligatorie.
    Module curs
     Modul 01 – Group Dynamics. Phases of group development. Behavioral styles./ Dinamica grupului. Fazele dezvoltării grupului;
     Modul 02 – Different communication styles./Stiluri de comunicare;;
     Modul 03– Team leader as a group mediator. /Team liderul- mediator al grupului;
     Self- and group motivation. Motivația;
     Modul 04 – Professional visit to a school. Evaluation and certification. / Vizite profesionale. Evaluare și certificare.

    RăspundețiȘtergere
  7. SIMPOZION INTERNATIONAL ONLINE
    Pentru a multiplica experiența dobândită și rezultatele programului nostru de perfecționare am realizat:
    - un Simpozion Internațional online ,,Strategii educaționale care promovează asigurarea egalității de șanse pentru toți elevii în vederea prevenirii abandonului școlar" (la Simpozion au participat partenerii europeni din proiectele Erasmus+ și eTwinning din Spania, Polonia, Portugalia, Cehia, Grecia, Italia, Franța, USA și România );
    - o lucrare științifică în limba română și în limba engleză cu lucrările prezentate la simpozion;
    - o programă de curs opțional ,,Motivația învățării";
    - un studiu științific ,,Tehnici de învățare eficientă";
    - o ofertă de curs de perfecționare ,,Strategii de prevenire a abandonului școlar", realizat prin C.C.D. Iași.
    Prin participarea la cele trei cursuri de perfecționare, ne-am propus să facilităm accesul cadrelor didactice din instituția noastră la resursele educaționale europene și să devenim noi înșine grup resursă, capabil să furnizeze informații și practici inovatoare unui număr cât mai mare de cadre didactice și instituţii școlare la nivel local, național și chiar internațional.
    Acest lucru a devenit posibil prin intermediul organizarea Simpozionului Internațional ,,Strategii educationale care promovează asigurarea egalității de șanse pentru toţi elevii în vederea prevenirii abandonului școlar”.
    Simpozionul a fost structurat pe trei secțiuni:
     Educatorii – promotori ai schimbării;
     Tehnici de învățare eficientă centrate pe sarcini;
     Strategii de prevenire a abandonului școlar.
    Simpozionul s-a bucurat de un real succes, oferindu-ne șansa de a multiplica experiența dobândită și rezultatele programului nostru de formare.
    Simpozionul international online s-a dorit a fi un spațiu al dezbaterilor, al acumulărilor și a schimbului de informatii, promovând inovația în educatie prin exemple de bună practică, oferind șansa de a compara strategii educaționale diverse, de a împărtăși experiențele profesionale cu toţi participanții la simpozion. Deoarece simpozionul internațional s-a bucurat de o largă participare iar contribuțiile personale sunt deosebit de valoroase și utile, consider că am atins un important deziderat al instituției noastre referitor la asigurarea dimensiunii europene a educației și internaționalizarea experienței noastre.

    RăspundețiȘtergere
  8. • http://www.itc-international.eu/photogallery?id=1837613306486475

    RăspundețiȘtergere
  9. Diseminare
    1.Praga _ ICT - Task Based Learning - Prague Courses 06.02. - 10.02.2017

    https://www.facebook.com/Erasmus-Ka1-%C8%98coala-Gimnazial%C4%83-Ion-Simionescu-Ia%C8%99i-250079898742865/

    RăspundețiȘtergere
  10. Diseminari:

    2.Future Ballons – Figueira da Foz – Change making educators

    • https://www.facebook.com/FutureBalloons/

    RăspundețiȘtergere
  11. Diseminari:

    2.Future Ballons – Figueira da Foz – Change making educators
    • https://www.facebook.com/pg/FutureBalloons/videos/?ref=page_internal

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diseminari:

      2.Future Ballons – Figueira da Foz – Change making educators

      https://www.facebook.com/Erasmus-Ka1-%C8%98coala-Gimnazial%C4%83-Ion-Simionescu-Ia%C8%99i-250079898742865/

      Ștergere
  12. Diseminari:

    2.Future Ballons – Figueira da Foz – Change making educators

    • https://www.youtube.com/embed/TucabnXODo4?ecver=2
    • https://www.youtube.com/watch?time_continue=88&v=TucabnXODo4

    RăspundețiȘtergere
  13. DISEMINARI

    3. Valencia Spain – Esmovia

    https://www.facebook.com/esmoviavlc/photos/pcb.1200127356791116/1200127146791137/?type=3&theater

    RăspundețiȘtergere
  14. DISEMINARI

    3. Valencia Spain – Esmovia

    https://www.facebook.com/esmoviavlc/photos/a.716054391865084.1073741826.716054351865088/1197879797015872/?type=3&theater

    RăspundețiȘtergere
  15. DISEMINARI

    3. Valencia Spain – Esmovia

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2404834859742084&set=pcb.2404826296409607&type=3&theater

    RăspundețiȘtergere
  16. DISEMINARI

    3. Valencia Spain – Esmovia

    https://www.facebook.com/i.simionescu/

    RăspundețiȘtergere
  17. DISEMINARI

    3. Valencia Spain – Esmovia

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1550095728359207&set=pcb.1550096025025844&type=3&theater

    RăspundețiȘtergere